Benzine motoren hebben last van koolafzetting in de inlaatkanalen en op de kleppen. Moderne benzine en dieselmotoren worden voorzien van directe brandstofinspuiting. Het voordeel hiervan is een lager brandstofverbruik, lagere CO2-uitstoot en een betere verbranding. Maar het heeft ook nadelen, er treedt namelijk sneller vervuiling op waardoor er motorproblemen ontstaan.
Waar merkt u aan dat de inlaat vervuild is?
Als uw auto een vervuilde inlaat heeft, kunt u dat merken aan één van de volgende kenmerken:
- Het is mogelijk dat het motorstoringslampje brandt;
- De motor loopt slecht stationair;
- Vermogensverlies: de motor mist trekkracht en kan stotteren met het optrekken;
- Het brandstofverbruik neemt flink toe.
Inlaat reinigen “Walnut Blasting” Proces
Bij het uitvoeren van Walnut Blasting hebben wij ons eigen stappenplan.
- Wij gaan eerst de inlaat demonteren om vervolgens in te schatten hoe ernstig de inlaat is vervuild.
- Daarna stralen wij onder hoge druk de kleppen met een walnoot granulaat. Door de straling onder hoge druk, wordt alle aanslag uit de inlaat verwijderd.
- Nadat alles gestraald en schoongemaakt is, monteren wij de inlaat.
- Vervolgens maken wij een proefrit om te testen of er geen motorstoring meldingen meer zijn en of de auto weer goed stationair loopt.
Na de walnut blasting zult u merken dat de motor weer stationair loopt en het oude vermogen terug is, ook zult u merken dat het u een hoop brandstofkosten zal schelen.